lördag, juli 05, 2014

Sommar och jag vill


Jag vill skriva.
Till största del för min egen skull. För att kunna gå tillbaka och få hjälp att minnas =) 

Nu är sommaren här på riktigt. För några dagar sen höll man på att frysa fast man hade jacka. Idag har jag gått runt i bikini. Sverigevädret i ett nötskal. 

Semester i Sverige är ju i alla fall inget man kan planera om man vill vara säker på att man får fint väder.

Vi gjorde ett försök i alla fall och bokade en stuga på västkusten.
2 dagar innan vi skulle dit avbokade vi. De visa regn ,regn och ännu mera regn. 
Nej tack!
Vi gjorde om våra planer och tog istället en tur till Sthlm. Där bodde vi hos brorsan å hans sambo, gick på grönan(svinkallt, men trevligt. Nöjdast var nog Nova-Li som fick åka kvasten), besökte ett lekland och avslutad sedan med en 26 timmars kryssning.

Vi får se om det blir någon mer tur i detta avlånga land,det är då mycket troligt. Tält lutar det mot om vädret tillåter. Förra året körde vi tält några dagar å avslutade på hotell, det var toppenbra! 

Jag längtar efter en sådan semester som vi hade förra året. 
Tillbringa dagarna på stranden med dopp i det blå. Njuta och suga in alla intryck av vår fina natur och omgivningar.  Jag vill ströva runt i en stad och känna sommarpulsen. Inte känna sig stressad, bara färdas sakta genom stan. Dricka en iskall cola i sommarkvällen och spela sällskapsspel. Umgås. 
Se glädjen i mina barns ögon när de hittar en snäcka på stranden eller njuter av glassen i handen. 
Känna pirret i magen av kärlek och av berg -och -dalbanor.

Det behöver inte vara storslaget, för i det enkla bor det vackra. 

Denna sommar satsar vi på spontanträffar istället för stora arrangemang.


Inga kommentarer: