lördag, februari 15, 2014

Utelämna sig själv

Ibland är det kämpigt , riktigt kämpigt.
Jag har dock lärt mig något, att det är onödigt att ödsla energi på fel saker som inte går att påverka.
Jag har levt med mentaliteten att det löser sig sen det började köra ihop sig , för jag visste att inte skulle orka annars.
Visst har jag brutit ihop.
Haft tårar som sprutat.
Sagt att en sak till så.. Det har fortsatt på samma väg och jag har vägrat att ge upp,spela med i detta spel. INGET ska få bryta ner mig till obefintlighet.
Idag anser jag mig vara en stark och mycket mera självsäker person än jag var för 5-6 år sedan.
Då oroade mig för allt och ingenting och hade svårt att vara spontan.Om något skulle ske ville jag veta det i god tid, hade svårt att tänka att jag var bra på saker. Kände mig medelmåttig.

Idag känner jag knappt igen mig i detta och minns nästan inte hur det var att vara så.

Idag försöker jag vara positiv till livet och allt som sker, även om allt livet ger inte är av den sorten.

I nästan ett halvår har det varit kämpigt men vi har nu kommit på rätt köl igen.
Det är viktigt att komma ihåg det som vi sa i kyrkan där på vår dag.

I NÖD och LUST!

Det är ord som alla borde tänka på mer innan de viger sina liv till varandra.

Du och jag har förstått att man ger inte upp bara för att "the going gets tough". Vi fortsätter istället framåt, tillsammans som ett team.Vi håller om varandra, ger varandra råd och stöd.
Vi ser problemen och vi LÖSER dem.

Det är vår tur nu. Vinden har vänt... Det är det verkligen, det tycker i alla fall vi. Det är väl också det som räknas, att vi anser oss förtjäna ett bra och lyckligt liv. Ett liv där vi kan fokusera på det som är viktigt här i livet och få njuta lite och inte bara arbeta och behöva slita hårt för att få ihop vardagen.

Ett steg åt rätt riktning. Jag väntar på nästa, så jäkla mycket så att jag nästan blir illamående. Det vi förtjänar och förtjänat.

7,5 år har vi arbetat och vårdat, för det är precis det man måste göra med en relation. En blomma klarar sig inte utan vatten, allt levande behöver näring.
Du är min näring som underhåller mitt hjärta och vårdar min själ.
Vi har insett att kärlek föder kärlek, det behövs inget geni för att räkna ut det. 
Även ur det negativa har vi krävt kärlek.
Så stöt inte bort när allt du vill är att bli omfamnad.

Var inte rädd att visa dig svag.
Gråt ,skrik eller boxa på en säck.
Visa världen att livet tynger ner dig, men det viktigaste av allt GE ALDRIG UPP!

Jag säger inte att tvåsamhet löser alla problem. Jag vet bara att min man har hjälper mig att bli den människa som jag helst allt vill vara. Han stärker mig,förstärker mig, han ger mig styrka.

Så när livet ger dig citroner.
Kläm ur all dess saft och kasta skalet och skrik även om jag var ner på botten och det smakade surt  så det är slut på det nu.

Ensam är stark, bull shit!

Den här dikten är till dig såklart:
TILL DIG
 
Vad är definitionen av ett lag?
Om jag vore den ende, vore jag bara jag

Ensam är stark
mentalitet som sådan existerar ej i våra kroppar
Även en blomma i en park
Behöver hjälp med sina knoppar

Hur kliché det än må vara
Är du mitt bränsle, det självklara

Ett team som bygger upp varandra
Som ger en extra push då man kämpar i motvind
Ser inte på dig som andra
För när du nuddar vid min kind

Möter min blick
Det ger mig en kick

I samma andetag jag förstår
Det här är allt jag får

Allt är mer än vad jag någonsin vågat önska
Vår passion, kärlek, relation ska alltid grönska

Du och jag vi är oslagbara
Trots alla händelser vi fått erfara
Står vi nu här starkare än någonsin
Jag är bara din
och DU bara min

Din ord gjorde mig rörd, jag vet att DU gör ALLT för mig.






Inga kommentarer: