söndag, juli 20, 2014

Semester är inte alltid semester

Semester är inte alltid semester. 

Idag vaknade jag upp i ett tomt hus. Mannen är på jobbet och barnen har sovit hos farmor. 
Jag har längtat efter en sådan här dag. 
Det är så ironiskt för när man är mitt i allt så är en paus en allt man vill ha och behöver. 
Jag är inte så bra på att ta det lugnt, men man  behöver väl det också kanske :P 

Startade morgonen med frukost i sängen och några avsnitt serien make it or break it. 
Ligger nu och funderar vad jag ska hitta på denna dag tills det är dags att hämta upp mina busungar. 


Kan inte fattat att det redan gått 5 veckor av min ledighet. Trots att Peter inte haft någon semester har vi försökt att hitta på lite saker på hans lediga dagar då han har några sådana då han arbetar skift. 


Igår har vi BF(barnfritt). Barnen kunde inte vänta tills de skulle få åka till farmor. 
Det är så himla skönt att ha familj omkring sig som mer är gärna tar hand om våra barn så vi kan få vara Linda och Peter och inte bara mamma och pappa.

Under tiden som Peter lämnade barnen passade jag på att göra det sista passet på min 30 dagars utmaning. 
Efter en dusch så for vi iväg på en tripp som Peter styrt upp.
Det blev en utflykt med strandhäng på Engeltofta i Gävle där solen sken. 


Inga kommentarer: