söndag, maj 05, 2013

Äntligen igång!

Äntligen igång!

Hur har det gått?

Vecka 18

På måndagen hade jag mina dansgrupper , vi dansade och körde lite styrka.

På onsdagen gick jag och familjen en promenad runt halva älven och lite till. Blev nog en 4 km kanske. Det kändes tungt då jag var både allergisk och förkyld. Körde dock ett kort litet styrkepass efter halva vägen.

Igår lördag tog jag först en timmes promenad med Maria. När jag kom hem kände jag att jag hade ork kvar och fyllde på allergimedicin och astmamedicin depåerna och gav mig ut på första löpturen sen nästan 1 år.  Det gick faktiskt bättre än väntat. Sprang 3,58 km på 24 minuter , höll cirka 6,48 per km . För ett år sedan orkade jag hålla cirka 6 min/km . Tror mitt personbästa på 5 km på 28 minuter.

Idag kan jag lova att jag har träningsvärk i låren hehe. Vilodag i solen blir det kan jag lova.


Inga kommentarer: