tisdag, januari 06, 2015

2015

Främsta anledningen till min blogg är att det är ett bra sätt att minnas allt som händer, kunna gå tillbaka till det som varit.

2015 

Jag kör aldrig på löften, det är bättre med mål tycker jag =) 

Så vad vill jag/vi med detta år? 


Träning 

Jag har valt ut tre olika pass för hemmaträning och så plus ett gymnastikpass och ett danspass. 
Denna gång ska jag hålla fast vid min tanke och min plan. Känns bättre denna gång när jag och mannen lovat att gå in och stötta varandra så att träningen blir av. 

Mat

Jag har ibs och lider rätt ofta av uppblåst mage. Det finns en kost som heter fodmap där alla livsmedel finns listade som gröna, gula eller röda. Gröna är godkända , gula i liten mängd och röda ska man undvika helt. Detta är inte så enkelt i alla fall inte när man äter ute men jag försöker in den mån som det är möjligt. Ska börja föra matdagbok för att försöka hitta ett mönster. 

Vi har även som mål att äta nyttigare och bättre med lite mer tanke bakom matvalen så att de kan hjälpa till att få till bra träningsresultat  =)

Jag och mannen kommer fota och måtta en gång i veckan under hela våren är det tänkt , en bra sporre i alla fall för mig. 

Renovering

Tanken är att vi i år ska dränera huset för att sedan kunnan bygga en inglasad altan, farstukvist och carport. Med andra ord i år satsar vi på utsidan.


Inga kommentarer: