tisdag, december 30, 2014

Vem bestämmer om jag ska lyckas?

Ja, det är ju självklart jag själv!

För att lyckas så krävs goda förutsättningar. Goda förutsättningar får man genom bra planering. 

Har rensat skafferiet och kylskåpet då vi börjar med ny kost efter nyår. 

Eftersom jag har IBS och min mage med jämna mellanrum blir lika stor som en ballong och även gör ont så har jag bestämt mig för att skärpa till mig med kosten och ska börja följa något som heter Fodmap. Sen på det ska vi försöka kombinera detta med deffmat =) 

Vi har letat recept och funnit 30 olika som vi ska handla och testa under januari. Känns roligt faktiskt! 

Nu återstår den stora handlingen och att skriva träningsschema. Jag och mannen är båda med på tåget och ska stötta varandra när ena är slö har vi sagt :P 

Min vision är att träna gymnastik en dag och dansgrupper en dag och så 3 hemmapass på det. 
Allt annat får vara bonus. Man ska inte sätta för höga mål då blir det för svårt att hålla det, det vet jag :P 

På torsdag tar vi första fotot, mått mm. Vikten bryr jag mig inte om jag har typ vägt lika mkt sen jag var 15 förutom när jag var gravid såklart:P Nu är det kroppen som ska formas och få muskler.

Mitt mål är framförallt att må bättre i både kropp och knopp! 

En annan sak som jag har gjort som jag borde ha gjort för längesen är att förnya astmarecepten och denna gång följa det som står. Jag vet att jag mår bättre om jag följer doseringen och inte bara tar vid behov. 

Det blir inga löften, det blir mål! 

Hitta fokus! Nu kör vi! 


Inga kommentarer: