måndag, december 30, 2013

Ju äldre desto...



Snart är även år 2013 slut. 

Ju äldre man blir desto fortare går åren. 

I stora drag har året rullat på med både med och motgångar. 

I somras hade vi verkligen en toppensommar  som vi levde på länge. Det var första gången på jag vet inte hur många år som vi hade 4 veckor tillsamman, allihopa! Vädret var underbart och semestern var så härlig. Vi väntade in i det sista med att planera något , vilket blev toppen trots att de gjorde lite ont i planeringsnerven hehe. 

Det har varit slitigt att vara själv flera dagar i veckan, det har gått bra men vissa dagar har varit jobbigare än andra. Man får en inblick i hur det är att vara ensamstående förälder och det är inte lätt. 

Jag älskar min man och våra små trollungar. 
Jag älskar att fru, mamma och Linda. 

Nu startar snart ett nytt år, 2014. 
Det är alltid skönt med nytt år ,oskrivna blad som kan fyllas med vad man vill. 

Jag vill inte sätta upp nyårslöften utan väljer istället att sätta upp mål och önskningar inför det nya året. 

Mål 1: Detta året ska bli det mest fysiska året.  Den 1 januari ger jag mig på en 7 minutersutmaningen vilket innebär minst 7 minuters cirkelpass om dagen. De dagar jag tränar annat tänker jag köra 7 min. Resten 2-3 omgångar. Det finns en app till Ipaden med förutbestämda övningar, räkning osv så det är den jag tänker använda mig av. 

Mål 2: I sommar vill vi gärna komma iväg på en resa utomlands så de är väl bara och börja spara. 

Mål 3: Declutter our home! Ja alltså rensa upp och sortera. Var sak SKA ha sin plats. Har redan börjat och det går sakta men säkert framåt. 

Imorgon är det nyårsafton och Peter jobbar. Det är riktigt trist att inte få fira det nya året tillsammans. Han har jobbat på nyår förut och sjukdom även annat som kommit ivägen för ett nyårsfirande. Självklart kommer nästa år bli ett toppen år även om vi inte råkar vara på samma plats vid tolvslaget. 

På torsdag har vi varit gifta i 2,5 år. 
Fredag nästa vecka har vi varit ett par i 7,5 år. 
En sak är säker jag är gift med min bästa vän! 

Peter, Nova-Li ,Zelda mina undebara. 



Inga kommentarer: