måndag, augusti 12, 2013

Sommaren är kort men underbar!

Tror inte det finns något som vi svenskar längtar så mycket efter som just sommar.
Det spelar ingen roll att det tokregnade förra sommaren, hoppet lever för denna sommar!

Det har varit en underbar sommar, verkligen!
Sitter och funderar på hur man som liten levde med känslan att sommaren aldrig kommer ta slut. Sommaren var sååååå lång. 10 veckor ledigt helt sjukt länge tyckte man, en evighet i barnsinnet, en kort andningspaus hos den vuxne.

Det spelar ingen roll att jag har 8 veckor semester det kom inte i närheten av längden och känslan får barnaåren.

Jag och barnen har som sagt varit ledig sen den 18 juni , så nästan två månader. Pappa Peter fick fira semester 4 veckor med oss, något slags rekord om man jämför med tidigare somrar.

Denna sommar var den minst oplanerade. Planeringsfreak som jag är så fick jag lite lätt ångest.
Nej det var dags att vara lite wild and crazy ! ? :P  ( Så mkt som man kan vara med 2 små barn).

Vi gjorde pass till barnen -just in case of.
Det blev inget inget case denna gång.


Jag och Peter smygstartade ju sommaren med ett besök i Sthlm bara jag och han, flanerade på grönan och skansen, bodde på hotell och shoppade.




Vi firade in sommaren med midsommarfirande hemma hos oss 










På söndagen efter midsommar tog vi en dagsutflykt till Furuvik 



 


Den 2 juli firade vi 2 åring bröllopsdag
Det blev restaurangbesök och biomys!







I börjar av Juli skulle vi åka en tripp till Sthlm hela familjen dessvärre ramlade Z ner från en gunga och bröt nyckelbenet dan innan så den kvällen fick vi sitta på akuten å röntgen otaliga timmar med en Z som var vid gott mod trots sin olycka. 



 

 Eftersom Sthlmsresan blev inställd så fick vi tänka om, avaktade för att se hur det artade sig med Zeldas skada. Vilket visade sig läka väldgt fort så vi kollade vädret planerade utifrån det.

Finast väder skulle de bli på västkusten så vi bestämde oss för att ta en tripp ner över med första stopp på Skara sommarland. 









Vidare styrde vi kosan för att möta upp med mamma å pappa min som bokat tältplats åt oss i Fjällbacka. 
Ute på nya marker igen, tälta med barnen??! Aldrig i livet gick till ja men varför inte? 
Så blev det och det gick hur bra som helst. Supermysigt var det också att få semestra med mina föräldrar/ mormor å morfar. Tror alla uppskattade det. 











Efter några dagar i Fjällbacka i tält åkte vi vidare till GBG. Inga planer förutom Liseberg, boendet bokade vi på vägen ner. Det blev Hotell Vasa mitt i stan. Perfekt läge med gångavstånd till allt!
Behöver jag säga att jag älskar Göteborg. I år hade vi inte tänkt att åka till Göteborg,jag hade inte ens tjatat men ödet ville annorlunda :P 





















 Efter någar dagar i GBG återvände vi hem till härliga Dalarna .
Nova-Li lärde sig cykla själv och vi uppgraderade hennes cykel till en 16tummare. 
Zelda hon postade sina nappar till Tomten och Lisebergskaninerna. 
 På kvällen väntade paket utanför dörren får dessa två. 
Hon frågade nån dag efter napparna inget mer än så. Hon somnar utan problem , superduktig tjej!





 

Efter någon vecka drog vi ut på nästa äventyr
Kryssning med Cinderella. Mycket uppskattat och superbra för barnen. De hade nämligen gjort om hela konferensvåningen till ett knatteland. Olika lekrum, en egen barnbar, dockteater,musikstund, disco mm. Självklart stannade vi för mat på Ikea, vilket blivit lite av vår semestermat hehe. 








 
 Väl hemma igen så hade löparvagnen anlänt, ingenting kvar att skylla på.


    Lillebrorsan var på besök hemma i Blge så Z passade på att leka lite med morbror =)


Det vankades skattjakt hos mormor och morfar efter middagen. 


 Minigolf vid Slussen i Falun. Lite väl stressigt var de måste jag erkänna, nästa år kanske de är lite mer fokuserade :P



Vi blev medbjudna till Stefans föräldrars sommarstuga i Sthlmsskärgård.



















Semestern avslutade vi med ett biobesök och såg på Dumma mig 2 =) 





Som man kanske kan ana så har vi haft en underbar sommar och jag kan knappt komma ihåg att jag haft långbyxor och tröja på mig mer än när vi sov i tält. Men hur underbart de än må vara så lär vi återgå till vardagen. I höst satsar vi på att inte göra vardagen till en transportsträcka till helgen utan en del av livet.

Jag måste erkänna att jag tycker det är lite skönt att snart vara tillbaka i rutiner.
Tycker de mesta är bittersweet. Skönt att vara ledig men ändå lite skönt att vara tillbaka i vardagen oxå.
Det tristaste med vardagen är väl att Peter åker iväg några dagar i veckan, och det är trist på kvällarna när han är borta.

Njut nu av vardagen, av livet!




Inga kommentarer: